Nu bliver det nemmere for mødeledere at vælge bæredygtigt

By marts 6, 2020 nyheder

Kystvejens Konferencecenter er klar med papirløse konferenceoplevelser og styrker den digitale gæsteoplevelse

Kystvejens Konferencecenter i Grenaa har netop indgået aftale med DigitalGuest, som skal sikre den digitale service og kommunikation med gæsterne før, under og efter deres ophold. DigitalGuest er på fjerde år i fuld gang med at digitalisere hotel- og overnatningsbranchen. Virksomheden var ”first movers” da de i 2016 introducerede det danske marked for den “digitale gæstebog” – en digitale version af den gamle støvede værelsesmappe.

En investering i DigitalGuest betyder, at den tidligere værelsesmappe bliver erstattet af en digital version, der vil gøre det nemmere at være gæst hos os og samtidig mindsker papirforbruget markant, hvilket direktør, Laila Qvist, glæder sig over.

”Vi har et stort fokus på bæredygtige løsninger i alle vores afdelinger, og det giver derfor også rigtig god mening, at vi nu styrker vores profil yderligere med et samarbejde med DigitalGuest og implementeringen af miljømærket ”Less Paper Certificate” – til glæde for både gæster og miljø”, fortsætter hun.

 

Gør det nemmere for virksomhederne og mødelederne at vælge bæredygtigt

Kystvejens Konferencecenter har valgt, at implementere en særlig Digital Konferencemappe, som skal afhjælpe de store mængder papirudlevering og gøre det endnu nemmere for mødeledere at afholde bæredygtige konferencer.

“I samarbejde med Kystvejens Konferencecenter har vi skabt et digitalt og bæredygtigt værktøj, som gør en kæmpe forskel for hotellet, mødeplanlæggeren, mødegæsten og sidst men ikke mindst – miljøet. Vi vil gerne gøre op med den klassiske mødeindkaldelse og dertilhørende information i en vedhæftet pdf. Hvorfor ikke servere det hele på en lækker og indbydende måde, som giver mødedeltageren et godt førstehåndsindtryk og samtidig et hav af muligheder, alt sammen direkte på mobilen” fortæller Jonathan Berg Jacobsen, partner og salgsdirektør i DigitalGuest.  

”Et af vores helt store fokusområder i udviklingen af vores digitale gæsteoplevelse har været afholdelsen af konferencer, hvor et stort ønske har været at styrke og forbedre særligt mødeoplevelsen. Med det nye tiltag kan mødeledere vælge at benytte vores Digitale Konferencemappe, som kan bestå af mødeprogram, deltagerliste, kontaktinformationer og andre relevante oplysninger. På den måde gør vi det nemmere for både virksomheder og mødeledere, og hjælper dem samtidig til at tænke bæredygtigt.”, lyder det afslutningsvist fra direktør, Laila Qvist.