Kystvejens Konferencecenter fejrer 50 års jubilæum

By november 1, 2017 nyheder

Pressemeddelse:

Konferencecentret har fulgt mødemarkedets tendenser og står i dag stærkere end nogensinde

Den 1. november 2017 fejrer Kystvejens Konferencecenter i Grenaa 50 års jubilæum. Den smukke bygning så dagens lys tilbage i 1967 og er tegnet af datidens toneangivende arkitekter Friis & Moltke. Bygningen åbnede oprindeligt som Den Kommunale Højskole og var dengang udelukkende målrettet kommunale kursister. Siden er det gået stærkt med både større udvidelser og renoveringer op gennem 1970’erne og 1980’erne. I 2009 blev konferencecentret købt af ejerne af transport- og logistikvirksomheden Frode Laursen A/S, Thorkild Andersen og Annie Stæhr Thomsen, som siden har gjort stedet til et moderne, effektivt og veldrevet konferencecenter. I dag er stedet hvert år ramme for et stort antal møder, konferencer og events for både lokale, regionale og nationale virksomheder fra såvel det offentlige som det private erhvervsliv.

 

Fra kommunal højskole til moderne konferencecenter

Med sin i øjenfaldende arkitektoniske fremtoning repræsenterer Kystvejens Konferencecenter på enestående vis den arkitektoniske stil, som var tidstypisk herhjemme i 60’erne. Indtrykket fortsætter, når man træder ind i huset, og her understreges oplevelsen af ”retro stemningen” i interiøret, som tæller mange danske møbelklassikere af blandt andre Arne Jacobsen, Børge Mogensen, Hans J. Wegner, m.fl. Og de 650 forskellige kunstværker, som man ser overalt i huset, er med til at give stedet dets helt særlige stemning. Ejer og bestyrelsesformand, Annie Stæhr Thomsen, fortæller om udviklingen af Kystvejens Konferencecenter:

 

Har logistikfolk forstand på at drive hotel og arrangere møder og konferencer?

– Da vi i sin tid købte Kystvejens Konferencecenter, har mange nok undret sig en anelse og måske spurgt sig selv om, hvilke forudsætninger logistikfolk havde for at drive et stort konferencecenter. Uden tvivl med rette. Men noget kunne vi rent faktisk tage med os fra logistikbranchen, nemlig det faktum, at købere af ydelser i en logistikvirksomhed i lighed med konferencekøbere stiller krav til effektivitet, innovation og at stedet er pænt, rent og velfungerende, fortæller Annie Stæhr Thomsen.

 

For at overleve skal nutidens konferencesteder følge med tiden

– Fra vi overtog det 13.000 kvadratmeter store konferencecenter i 2009 har vores mål været at transformere stedet fra at være en offentlig institution til det, vi er i dag – et moderne, effektivt og innovativt konferencecenter, som følger med tiden. Vi arbejder konstant på at forbedre omgivelserne og tilbyde vores mødegæster masser af gode oplevelser. I servicebranchen er medarbejderne virksomhedens vigtigste ressource – det er dem, som skaber stedets personlighed, og deres engagement er med til at sikre, at gæsterne får den bedst tænkelige oplevelse. Jeg er glad for at kunne konstatere, at vi er lykkedes med at skabe et dedikeret team på Kystvejens Konferencecenter, der består af dygtige, ansvarlige og smilende medarbejdere, som i høj grad kan tage æren for de mange positive tilkendegivelser, vi dagligt modtager fra vores gæster. Jeg er overbevist om, at vi i dag har fået skabt det helt rette fundament for at kunne sikre den fortsatte positive udvikling af vores virksomhed, slutter Annie Stæhr Thomsen.  

 

Mødeoplevelsen skal være udover det sædvanlige på Kystvejens Konferencecenter

På Kystvejens Konferencecenter arbejdes der ikke blot med at optimere de fysiske rammer, her er det ligeså afgørende for stedets medarbejdere at kunne give mødegæsterne en helt særlig oplevelse undervejs i deres mødeophold. Direktør Laila Qvist fortæller:

 

– Kystvejens Konferencecenter ligger fantastisk placeret på Djursland i hjertet af områdets smukke natur og tæt på både skov og strand. Konferencecentret ligger 15 minutters kørsel fra Aarhus lufthavn, så internationale gæster let kan komme til stedet. Udover at kunne tilbyde vores mødegæster alt i moderne teknisk konferenceudstyr og personlig assistance undervejs i deres møde, har vi også fantastiske rammer ude som inde med rum og plads til ro og fordybelse undervejs i mødeopholdet hos os. Det kan være udenfor ved vores hyggelige bålplads eller inden døre i vores komfortable og afslappende loungeområder.

 

– Men stedet skal være langt mere end et mødested. Vi ønsker at give vores mødegæster de optimale muligheder for at nå deres faglige mål med mødet, og samtidig skal de opleve, at vi giver dem den bedst tænkelige service, kendetegnet ved god energi og oprigtig hjælpsomhed. Vi sætter en ære i at sætte os ind i mødegæsternes behov og ønsker og gør alt for at tilpasse det enkelte møde, så mødeoplevelsen bliver lidt udover det sædvanlige.

 

Økologisk og bæredygtig forplejning vægtes højt hos nutidens konferencegæst

– For at imødekomme nutidens mødegæsts krav og ønsker, arbejder vi konstant på at forbedre og udvikle vores konferenceprodukter. Vi har stor fokus på gæsteservice, økologi og bæredygtighed, og i dag er 25 % af de råvarer, som vi anvender i køkkenet økologiske. Vi er også Re-Food certificerede, dvs. at vi gør en aktiv indsats for at mindske spildet i hele værdikæden. Forplejningen og måltiderne under et mødeophold er nogle af højdepunkterne for mødegæsterne, så udover at tænke i bæredygtighed, sørger vores køkken altid for, at maden er veltilberedt, smager fortrinligt og indeholder masser af sunde alternativer, hvilket vi ved, vores mødegæster sætter utrolig stor pris på, slutter Laila Qvist.

___ 

Yderligere information

 

Kystvejens Konferencecenter i tal

Beliggenhed

 

For yderligere oplysninger kontakt venligst:

Laila Qvist, direktør, Kystvejens Konferencecenter, tlf. 25 39 85 03, e-mail: lq@kysthotellet.dk

Annie Stæhr Thomsen, ejer og bestyrelsesformand, Kystvejens Konferencecenter, tlf. 22 17 40 24, e-mail: ast.holtshoj@gmail.com.