Kvalitet, soliditet og ordentlighed

By oktober 16, 2018 referencer

Som konsulent og underviser kommer jeg ofte på landets hoteller og konferencecentre, og jeg nævner altid Kystvejens Konferencecenter som et sted, der er værd at tage ved lære af.

Her forstår man virkelig, hvad ægte service handler om, og personalet viser tydeligt, at man ikke behøver at have fem stjerner for at mestre denne disciplin. Interessen for gæsterne virker ægte og oprigtig; man er på fornavn, uden at det virker kunstigt – og som underviser oplever jeg virkelig at blive set og hørt, hvilket er ret unikt.

Kvalitet, soliditet og ordentlighed

Kvalitet, soliditet og ordentlighed er tre ord, som jeg synes rammer Kystvejens Konferencecenter på kornet. Modsat nogle konferencecentre, som måske nok ser flotte ud på overfladen, er konferencecentret i Grenaa det også, når man træder indenfor. Her er der ingen skrammede IKEA-møbler, men derimod solide møbler i godt design.

De tunge træhavemøbler har stået der i samtlige 13 år, hvor jeg har undervist på stedet, og de bliver formentlig stående længe endnu, fordi de er langtidsholdbare og oser af kvalitet.

Som en god, solid Volvo

Netop dette er et kendetegn for hele konferencecentret, og jeg føler mig altid fuldstændig tryg, når jeg afholder mine kurser – fordi jeg ved, at standarden er lige høj hver gang.

Maden er altid i top. Servicen er altid i top. Lokalerne er altid i top. Jeg vil sammenligne Kystvejens Konferencecenter med en Volvo. Det er ikke en Mercedes – den er for dyr. Men det er heller ikke en brugt Skoda fra 80’erne, selvom stedet jo har en del år på bagen. Vedligeholdelsesstandarden er nemlig høj, og der går altid grønne mænd rundt og nusser, så stedet følger med tiden, og kvaliteten opretholdes. Så en god, solid Volvo.

Fred, ro og smuk natur

Derudover er der en fred og ro, som man ikke finder på mange hoteller og konferencecentre – og så er der smuk natur lige uden for døren. Når jeg underviser i nogle af landets større byer, er det ofte på hoteller, hvor vi ikke har mulighed for at trække ud og blive blæst igennem i løbet af dagen. I Grenaa sender jeg altid kursisterne ud at gå et par gange i løbet af dagen, fordi jeg er overbevist om, at de lærer bedre, når de får lidt frisk luft ind imellem.

På samme måde har vi flere gange nydt vores frokost på konferencecenterets store, åbne terrasse, som grænser op til skoven. Også selvom det ikke har været planlagt fra morgenstunden, og personalet har skullet dække op endnu engang, fordi vi så gerne har villet rykke frokosten ud i det fri. Det er meget sigende for servicen på Kystvejens Konferencecenter, som i min optik er blandt de allerbedste konferencecentre i Danmark!
__

Hvem: Leon Birdi, specialist i salg, service og kommunikation inden for hotel- og konferencebranchen samt forfatter til bøgerne Hotelbooster I og II
Hvad: Underviser i formidlingsteknik på Kystvejens Konferencecenter